Regały paletowe wjezdne drive-in

Koncepcja regałów wjezdnych (zwanych również regałami drive-in) opiera się na metodzie magazynowej LIFO „ostatnie weszło – pierwsze wyszło”. Oznacza to, że w regałach wjezdnych można składować produkty jednorodne, lub grupy produktów, których załadunki jak i rozładunki będą odbywać się w tym samym czasie. Paleta załadowana jako pierwsza opuszcza alejkę jako ostatnia. Dlatego ważnym apsektem decydującym o wyborze regałów wjezdnych jest długa data ważności danego asortymentu.

Rozszerzeniem tej koncepcji są regały wjezdne obsługiwane obustronnie. Towar jest wkładany z jednej strony korytarza, a wyjmowany z drugiej, według zasady FIFO „pierwsze weszło – pierwsze wyszło”. Aby wydawać towar z magazynu wg tej koncepcji, należy przestrzegać zasady, że dopiero po opróżnieniu ostatniej palety w konkretnej alejce, moża ją ponownie zapełniać nowymi paletami. Wówczas data ważności asortymentu nie ma już znaczenia, bo najstarsza paleta, wydawana jest jako pierwsza.

Regały paletowe wjezdne w przeciwieństwie do tradycyjnych regałów paletowych rzędowych, pozwalają na wykorzystanie powierzchni magazynowej nawet w 85%. Ten znakomity rezultat jest uzyskiwany dzięki zastąpieniu korytarzy transportowych, cenną powierzchnią składową. Regały magazynowe drive-in doskonale nadają się do blokowego składowania jednorodnych produktów. Ich zastosowanie jest gwarancją bezpieczeństwa i ekonomiczności. Oferowane regały magazynowe wykonane są z najwyższej jakości materiałów, zapewniających ich trwałość i niezawodność.

RODZAJ SKŁADOWANYCH PALET

Palety mogą być składowane tylko w ten sposób, aby deski podłogowe palety biegły poprzecznie do korytarzy. Tylko tak skłdadowana paleta, właściwie i bezpiecznie przenosi obciążenia. Bardzo ważne jest, aby towar na palecie był stabilny oraz nie wystawał poza obrys palety.

BUDOWA REGAŁÓW WJEZDNYCH

Budowa systemu regałów wjezdnych drive-in bazuje na tych samych profilach, co standardowe regały paletowe. ramy regału wjezdnego ustawione są w głąb, tworząc korytarze, po których będzie poruszał się wózek widłowy. Na profilach ramy pzrymocowane są (na specjalnie wyprofilowanych agrafach_ szyny paletowe, łączące i stabilizujące cały ciąg regałów, będą ce jednocześnie miejscem skłądowania palet.

O szerokości rozstawu ram oraz wysokości zawieszeania szyn paletowych decyduje rodzaj, gabaryty i waga ładunku na paletach. Parametry te dobierane są (przez konstruktora) w ten sposób, aby zapewnić pełną stabilizację regałów i bezpieczeństwo ich użytkowania. Całą konstrukcja została dodatkowo wzmocniona i zabepiczeczona trawersami zamontowanymi na szczycie ram (nad korytarzami), a także w częsci korytarzy – stężeniami krzyżowymi.

Standardowe parametry techniczne regałów paletowych wjezdnych drive-in
Wysokość ram regałów paletowych: od 2000 do 13000 (co 500 mm) 
Regulacja wysokości trawersów (mm): co 50
Szerokość korytarza: od 500 do 1200 mm (co 100 mm)
 

Profile ramy: niebieskie  Trawersy: pomarańczowe
Stężenia krzyżowe, szyny regałowe

Okres gwarancji: 5 lat

Inne niestandardowe wymiary i kolory regałów: możliwe do wykonania na zapytanie!